DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt:
Opdrachtnemer: is Happy Organized Home ingeschreven in het handelsregister onder nummer: 73824763 die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van haar diensten.
Opdrachtgever: is persoon, onderneming of instantie, die gebruikt maakt van de diensten die de opdrachtnemer aanbiedt.
Cliënt: degene die betrokken is bij de uitvoering van de diensten die de opdrachtnemer aanbiedt.
Website: www.happyorganizedhome.nl
Diensten: alle door opdrachtnemer aan opdrachtgever geleverde diensten waaronder online coaching en begeleiding, dan wel advisering, alles in de ruimste zin van het woord, alsmede alle andere werkzaamheden die daaruit voortvloeien en direct verband houden met de opdracht in welke vorm en hoegenaamd ook, ten behoeve van de opdrachtgever.
Product: het product dat of de producten die door het sluiten van een overeenkomst tussen u en Happy Organized Home binnen een overeengekomen termijn aan u geleverd dienen te worden, waarvoor u een bepaalde prijs dient te betalen.
Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer met betrekking tot de levering van de diensten door opdrachtnemer.
AANBIEDING EN OVEREENKOMST
1 – Happy Organized Home biedt diverse pakketten en producten via de website aan. Uit het aanbod blijkt duidelijk welke kosten aan verbonden zijn en wat de wijze van betaling is.
2 – De opdrachtgever wordt bij het aanbod gewezen op de algemene voorwaarden. Bij het accepteren van het aanbod geeft de opdrachtgever aan de algemene voorwaarden te hebben gelezen, deze begrepen te hebben en met de algemene voorwaarden akkoord te gaan.
3 – De opdrachtgever heeft een bedenktijd van vijf kalenderdagen na het aanmelden via de website en kan de bevestiging binnen vijf kalenderdagen kosteloos herroepen. Dit herroepingsrecht eindigt op het moment dat de opdrachtgever gebruik maakt van het coaching traject.
4 – De in offertes, aanbiedingen en overeenkomsten vermeldde prijzen zijn exclusief BTW, heffingen van overheidswege en andere voor de opdracht gemaakte kosten, zoals verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
5 – Een offerte of aanbieding heeft een geldigheidsduur van maximaal 14 kalenderdagen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Aanvaarding van de aanbieding na de genoemde termijn heeft geen bindende voorwaarden voor opdrachtnemer.
6 – Offertes, genoemde tarieven en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
7 – Een overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de aanbieding op de website of offerte. Zodra de offerte schriftelijk via elektronische wijze zoals e-mail of WhatsApp is bevestigd, wordt een offerte een overeenkomst en gaat de opdrachtgever akkoord met het coaching traject en de algemene voorwaarden.
8 – Opdrachtgever kan binnen vijf kalenderdagen na genoemde bevestiging de overeenkomst kosteloos herroepen. De overeenkomst is na het verstrijken van deze termijn definitief.
9 – Elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door wederzijds akkoord.
10 – Indien een opdracht of een deel daarvan 48 uur voor aanvang van de uitvoering ervan wordt ingetrokken, worden de voorbereidingswerkzaamheden die voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk zijn geweest aan de opdrachtgever in rekening gebracht.
11 – Mondelinge afspraken zijn slechts bindend nadat deze schriftelijk via elektronische wijze zoals e-mail of WhatsApp door opdrachtnemer zijn bevestigd.
BETALINGSVOORWAARDEN
1 – De verschuldigde kosten worden voldaan op de wijze zoals is overeengekomen.
2 – Opdrachtgever dient een factuur binnen 8 kalenderdagen na factuurdatum te voldoen.
3 – De opdrachtgever dient bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dit binnen zeven kalenderdagen na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar maken bij de opdrachtnemer.
4 – Als de opdrachtgever in gebreke blijft in het tijdig betalen van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Alle met de incasso gemoeid gaande (buiten)gerechtelijke kosten komen voor rekening van de opdrachtgever.
5 – Indien de opdrachtgever in gebreke blijft met de tijdige betaling van de factuur, dan heeft de opdrachtnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te beëindigen. De opdrachtnemer zal de opdrachtgever van haar eventuele voornemen tot opschorting van de dienstverlening dan wel beëindiging van de overeenkomst, schriftelijk in kennis stellen.
UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
1 – Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en eisen volgens de geldende professionele normen van een Professional Organizer.
2 – Opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
1 – Opdrachtnemer biedt verschillende pakketten met een overeenkomst met verschillende duur aan. Deze overeenkomst gaat in op de datum van aanmelding en eindigt met onmiddellijke ingang automatisch aan het einde van een eventueel overeengekomen duur.
2 – De duur van het traject kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd of worden verlengd. Vroegtijdige beëindiging van het traject staat los van de financiële verplichting die nagekomen dient te worden.
3 – De te hanteren leveringstermijn varieert per traject en zal in overleg met opdrachtgever/cliënt worden vastgesteld.
ANNULERINGSVOORWAARDEN
1 – De opdrachtgever heeft het recht om binnen vijf kalenderdagen het coaching traject te annuleren. Dat kan schriftelijk per e-mail. De opdrachtgever is bij annulering binnen 5 kalenderdagen verplicht 100% van het betaald bedrag terug te betalen.
2 – De opdrachtgever heeft geen recht op terugbetaling als de opdrachtgever of cliënt na aanvang van deelname aan het traject, het traject tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt.
3 – De opdrachtnemer heeft het recht om een opdrachtgever of cliënt te weigeren en de coaching traject te annuleren zonder opgaaf van redenen.
4 – De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verdere verplichtingen of aanspraken over en weer.
AFSPRAKEN EN VERZETTEN OF AFMELDEN VAN AFSPRAKEN
1- De datum en tijd van de eerste sessie van het traject en eventuele volgende sessies worden tussen opdrachtnemer en opdrachtgever of cliënt telefonisch of via elektronische wijze zoals e-mail of WhatsApp overeengekomen en door opdrachtnemer mondeling tijdens het traject bevestigd, wat daarna schriftelijk via elektronische wijze zoals e-mail of WhatsApp wordt bevestigd.
2- Tijdig afzeggen of verzetten van een afspraak is tot 24 uur vóór aanvang van de gemaakte afspraak mogelijk. Dit kan telefonisch, per e-mail of via WhatsApp. Afspraken die voor deze tijd geannuleerd of verzet worden, worden niet in rekening gebracht.
3- De uren voor de gereserveerde tijd, worden bij het te laat afmelden of niet-verschijnen op een gepland afspraak in mindering gebracht.
OVERMACHT
1 – Indien nakomen van de verplichtingen door opdrachtnemer onmogelijk is geworden door overmacht en gedurende een termijn van 90 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds volgens de overeenkomst gepresteerd is, wordt naar verhouding verrekend.
2 – Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid die het nakomen van het overeengekomen tijdstip voor coaching door opdrachtnemer blijvend of tijdelijk verhindert of onverhoopt niet beschikbaar is en die niet aan opdrachtnemer kan worden toegerekend. Hieronder kan worden verstaan: ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van een naaste of vergelijkbare omstandigheid, waardoor opdrachtnemer opdracht niet naar behoren kan vervullen.
LEVERING PRODUCT
1 – De opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is, door middel van een schriftelijke melding aan de klantenservice van de opdrachtnemer.
2 – De levering van de producten geschiedt op het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u. Hierbij kunnen geen rechten ontleend worden aan opgenomen preferenties.
3 – De opdrachtnemer is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.
4 – De wijze van verpakking en verzenden en de keuze van het verpakkingsmateriaal wordt door de opdrachtnemer bepaald.
INTELLECTUEEL EIGENDOM
1 – Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals werkboeken, opdrachten, E-book, informatieve pdf’s, etc., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever of cliënt en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.
2 – Het is in geen enkel geval toegestaan materiaal van opdrachtnemer te verkopen aan derden.
AANSPRAKELIJKHEID
1 – De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vertraging in de uitvoering van de overeengekomen diensten.
2 – Opdrachtgever of cliënt blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor alle gemaakte keuzes.
3 – Elke aansprakelijkheid voor (bedrijf)schade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is voorts uitdrukkelijk uitgesloten.
4 – De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die de opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een coaching traject.
5 – Ook is de opdrachtnemer nimmer aansprakelijk voor emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de opdrachtgever heeft genomen, al dan niet in overleg met de opdrachtnemer.
KLACHTENREGELING
1 – Klachten over geleverde diensten van de opdrachtnemer dienen binnen 24 uur na levering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan de opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt. Bij gebreke hiervan wordt de opdrachtgever of cliënt geacht akkoord te gaan met de geleverde dienstverlening. Het indienen van een klacht ontslaat de opdrachtgever niet van diens betalingsverplichting.
2 – Mocht de opdrachtgever of cliënt een klacht indienen, dan krijgt hij zo spoedig mogelijk en in redelijkheid een reactie hierop. Opdrachtnemer zal uiteraard alle moeite doen om samen tot een oplossing te komen.
3 – Bij geschillen geldt dat op elke overeenkomst tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer het Nederlands recht van toepassing is.
PRIVACYREGLEMENT
1 – Om de opdracht zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, houdt de opdrachtnemer een registratie bij van persoonlijke en administratieve gegevens. Om opdrachtgevers en cliënten te garanderen dat hun privacy wordt beschermd en er zorgvuldig met hun gegevens wordt omgegaan, hanteert de opdrachtnemer een privacyreglement.
2 – De door zowel de opdrachtgever als cliënt aan de opdrachtnemer verstrekte persoonsgegevens, zijn persoonsgegevens in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De opdrachtnemer is er verantwoordelijk voor dat deze persoonsgegevens in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens en op behoorlijke en zorgvuldige wijze worden verwerkt.
3 – De door zowel de opdrachtgever als cliënt verstrekte persoonsgegevens zijn uitsluitend voor het doel bestemd waarvoor ze zijn overgedragen en afgegeven. Het gaat hierbij om gegevens waarmee de opdrachtnemer de opdracht kan uitvoeren, gegevens waarmee opdrachtnemer de financiële administratie kan voeren en gegevens waarmee de opdrachtnemer contact kan leggen met de opdrachtgever of cliënt.
4 – De opdrachtgever kan verzoeken om inzage van zijn persoonsgegevens en om verbetering, aanvulling of wijziging van deze gegevens.
5 – De opdrachtnemer behandelt alle informatie over individuele cliënten vertrouwelijk en draagt er zorg voor dat deze informatie niet aan derden bekend wordt. Uitsluitend in noodgevallen waarbij het leven van de cliënt of van anderen in gevaar is of dreigt te raken, kan hiervan worden afgeweken.
6 – De opdrachtnemer draagt er zorg voor dat deze geheimhoudingsverplichting ook wordt nageleefd door eventueel bij de uitvoering van haar werkzaamheden ingeschakelde derden.
7 – De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is ten behoeve van het uitvoeren van de opdracht, tenzij anders met de opdrachtgever of cliënt is afgesproken.
GEHEIMHOUDING
1 – Persoonlijke of zakelijke informatie die tijdens het traject verstrekt worden, wordt vertrouwelijk behandeld. Niets zal aan een derde partij bekendgemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de klant, behalve waar vereist door de wet of waar maatregelen nodig kunnen zijn om schade voor de opdrachtgever, cliënt of iemand anders te voorkomen.
2 – Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken, als er met wederzijds goedvinden, afspraken over zijn gemaakt.
De opdrachtnemer heeft het recht deze Algemene Voorwaarden en de inhoud van de internetsite te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving.
Happy Organized Home
Postbus 216
5700 AE Helmond
www.happyorganizedhome.nl
E-mail: info@happyorganizedhome.nl